Työskennellä ulkomailla. Suomessa.

560123_10151286913436395_1796148601_nYksi asia on kiistaton, työ on työ, missä päin tahansa maailmaa. Mutta kun joku työskentelee ulkomailla, kuten minun tapauksessani, on lisäpainetta tehdä työ parhaalla mahdollisella tavalla.

On tärkeää ottaa huomioon, että ehkä ulkomaalaisena Suomessa ei aina ole mahdollista löytää töitä omasta ammatista. Sen takia täytyy oppia ja sopeutua markkinoiden tarpeisiin ja näin löytää etua ja ominaisuuksia, joissa erottuu muusta työväestä. Sillä lailla on mahdollista saada tilaa työmarkkinoille, jossa jokainen päivä on kilpailukykyisempi kaikkialla maailmassa.

Olen työskennellyt Suomessa jotain aivan muuta kuin minun ensimmäinen ammattini. Opiskelin markkinointia Chilen yliopistossa ja sitten kansainvälistä liiketoimintaa Lahden ammattikorkeakoulussa. Olin lopettamassa minun tutkielmaani Lahden ammattikorkeakoulussa, kun yksi ystäväni kertoi minulle, että joku koulutuskeskus tarvitsisi espanjan opettajaa. Ajattelin, että olisi hyvä idea hakea töitä espanjan opettajana ja ansaita hieman rahaa ennen kuin koulu loppuu ja voi sen jälkeen alkaa etsimään oikeita töitä. Onneksi, sain espanjan opettajan työn, vaikkakin en puhunut vielä hyvin suomea. Siitä lähtien olen työskennellyt 10 vuotta espanjan opettajana täällä Suomessa ja 2014 olen valmistunut päteväksi opettajaksi.

Paikallisen kielen osaaminen on todella tärkeää, jotta voi saada töitä ulkomailla. Minun paras neuvoni ulkomaalaisille on, jotka tulevat asumaan Suomeen, että yrittää kovasti oppia suomen kieltä. Voin kuitenkin sanoa, että käyttämällä vierasta kieltä töissä, ei ole helppoa tehdä työtä, sillä se vaatii paljon vaivaa.

Suomessa ei ole ehkä niin helppoa löytää töitä, mutta yksi asia on selvä. Kun saat ensimmäisen työpaikan ja teet työsi hyvin, on helpompaa löytää muita työmahdollisuuksia. Minun tapauksessani, etsin töitä vain kerran, kun hain 10 vuotta sitten työskentelemään espanjan opettajaksi. Sen jälkeen toiset koulutuslaitokset ovat soittaneet minulle tarjoten töitä minulle espanjan opettajana.

Työskenteleminen ulkomailla Suomessa muutamalla sanalla sanoen perustuu luottamukseen, että teet hyvin työsi, tarvitsematta jonkun koko ajan sanoa sinulle selkäsi takana mitä sinun tarvitsee tehdä. Tämän vuoksi olet itsenäinen työssäsi. Espanjan opettajan työssäni eniten pitämistä asioista on se, että minulla on akateeminen vapaus valmistella tuntejani.

Mikä on sinun kokemuksesi työskentelystä ulkomailla? Jaa mielipiteesi tästä aiheesta.

Elämä sellaisena kuin se on… Facebook  ja Twitter.

Samanaiheiset teemat:
Elää ulkomailla Suomessa
5 asiaa mistä minä tykkään eniten Suomesta
Kesä Suomessa
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Suomessa älä edes ajattele sitä.
Suomalainen Sauna
Valkoinen Joulu Suomessa
Naimisissa ulkomaalaisen kanssa
Minkälaisia suomalaiset ovat? 25 ominaisuutta
Kulttuurierot latinalaisessa ja suomalaisessa kulttuurissa. Syntymäpäivä.

Esta entrada fue publicada en Elää ulkomailla. Guarda el enlace permanente.

Jätä kommentti / Deja un comentario